Kolly leverer til over 2000 adresser i Norge, til ulike kundetyper. Fra Narvesen i bysentrum, til Circle K langs veien og Hurtigruten som er i havn til faste tidspunkt.

Vi vet våre kunder har ulike behov, disse løser vi gjennom tett dialog og kontinuerlig oppfølging.

I Kolly ser vi på kunden som vår øverste sjef
— Morten Gabrielsen, adm. dir Kolly AS

Om Kolly

Historien om Kolly starter egentlig på tidlig 2000 tallet, da grossist-satsingen til Reitan begynte med selskapet Engrospartner AS. Engrospartner AS stod for levering til Reitan Convenience, og leverte solid fra start.

I 2020 kom ønsket om å utvide forretningen til å omfatte hele storhusholdningsmarkedet. Reitan så at det var et marked sterkt preget av få aktører, og at det her ville være både sunt og ønskelig med konkurranse. Dermed ble Engrospartner til Kolly AS. Kolly-navnet spiller på “kollega”, og visjonen og ønsket er at Kolly skal være den gode ‘kollyen’ i midten, og bidra til verdiskaping for både kunde og leverandør.

Kolly er et selvstendig selskap som rendyrker eget brand, eget sortiment og egen forretningsidé.

Visjonen til Kolly er “Sammen skaper vi verdier - på en enkel og annerledes måte”.

Sammen - Kolly jobber sammen med hele verdikjeden, og er den gode kollegaen i midten som en verdiskapende bro mellom produsent, leverandør, sjåfør og kunde.

Skape verdier - Å skape verdi gjøres over tid, gjennom kontinuerlig forbedring.

På en enkel - Fra Reitanfamilien har vi med oss “Det enkle er ofte det beste” filosofien. Kolly søker løsninger som er enkle, i den forstand at de skal være forståelige, fornuftige og effektive for våre samarbeidspartnere.

Annerledes - I Kolly gjør vi ting på vår måte, basert på at vi ønsker å skape verdier sammen på en enkel måte. Vi tenker derfor nytt, og tar utgangspunkt i oppgavene som skal løses, ikke hvordan de har vært løst før.